"Οι αστικές επαναστάσεις, σαν τις επαναστάσεις του δέκατου όγδοου αιώνα, ορμούν γρήγορα από επιτυχία σε επιτυχία, τα δραματικά τους αποτελέσματα ξεπερνούν το ένα το άλλο, άνθρωποι και πράγματα φαίνονται σαν σε φωτιές διαμαντιών. Η έκσταση είναι το πνεύμα κάθε ημέρας. Μα η ζωή τους είναι μικρή. Σε λίγο φτάνουν κι όλας στο ανώτατο σημείο τους και μια μακρυά αποχαύνωση κυριεύει ύστερα την κοινωνία πριν μάθει να αφομειώνει νηφάλια τα αποτελέσματα της ορμητικής και θυελλώδικης εποχής της.

Αντίθετα οι προλεταριακές επαναστάσεις, όπως οι επαναστάσεις του δέκατου ένατου αιώνα, κάνουν αδιάκοπη κριτική στον ίδιο τον εαυτό τους, διακόπτουν κάθε στιγμή την πορεία τους, γυρίζουν πάλι σε εκείνο που φαίνεται πως έχει πραγματοποιηθεί για να το ξαναρχίσουν από την αρχή, χλευάζουν με ωμή ακρίβεια τις ασυνέπειες, τις αδυναμίες και τις ελεεινότητες που παρουσιάζουν οι πρώτες δοκιμές τους, φαίνονται πως ξαπλώνουν κάτω τον αντίπαλό τους μόνο για να αντλήσει καινούργιες δυνάμεις από τη γη και να σηκωθεί μπροστά τους πιο γιγάντιος, οπισθοχωρούν ολοένα μπροστά στην απροσδιόριστη απεραντοσύνη των ίδιων των σκοπών τους, ώσπου να δημιουργηθούν οι όροι που κάνουν αδύνατο κάθε πισωγύρισμα και οι ίδιες οι περιστάσεις φωνάζουν: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα".

Κ. Μάρξ. 18η Μπρυμέρ

Σημαντικά πολιτικά γεγονότα

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011

ΧΙΤΛΕΡΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ 2014

 Η ΡΩΣΙΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΟ ΝΑΖΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟ

Το παρακάτω δημοσίευμα της Γκάρντιαν στις 16 Μαΐου του 2011 δείχνει πως η Ρωσία νιώθει πια αρκετά ισχυρή, ώστε να δείχνει τη λατρεία της για το ναζιστικό ιδεώδες ανοιχτά, και μάλιστα σε μια διεθνή αθλητική συνάντηση όπως είναι οι Ολυμπιακοί αγώνες. Διάλεξε δηλαδή ο Πούτιν, όπως και ο Χίτλερ το 1936, τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2014 για να δείξει τη δύναμη της Ρωσίας πάνω στα υπόλοιπα έθνη.
Αυτό μπορεί να συνδυαστεί και με τις τελευταίες δηλώσεις του Πούτιν να δώσει μεγάλη έμφαση στον αθλητισμό. Μας θυμίζει άραγε και λίγο σταζίτικη ανατολική Γερμανία;
Η ΟΑΚΚΕ βροντοφωνάζει εδώ και χρόνια για τη ναζιστική φύση της σύγχρονης Ρωσίας που χρησιμοποιώντας όλα τα παλιά καλά εργαλεία του ναζισμού (προβοκάτσια, γκαιμπελισμό, υποκριτική πολιτική και διπλωματία μέχρι πλήρους αντιστροφής των νοημάτων των λόγων τους), καλά κρυμμένη τόσα χρόνια γιγαντώθηκε, ενώ καμωνόταν την ψόφια ξεγελώντας τους πάντες. Τώρα αρχίζει να αναδύεται το «βυθισμένο» ναζιστικό τέρας με τα πολλά κεφάλια σε όλο του το μεγαλείο που πια θέλει να το επιδείξει στις αρένες.

<<Από τον Tom Parfitt στη Μόσχα - 16 Μαΐου 2011 (www.guardian.co.uk)

Οι χειμερινοί Ολυμπιακοί της Ρωσίας δέχονται πολεμική για «Ναζιστικές εικόνες»

Διαφημιστικές γιγαντοαφίσες για το πολυτελές συγκρότημα κατοικιών για τους αγώνες του 2014 στο Σότσι χρησιμοποιούν «νεοχιτλερική εικονογραφία» από ένα κακόφημο σχεδιαστικό γραφείο, λένε οι επικριτές.

Μια αφίσα που διαφημίζει το Γκόρκι Γκορόντ  το πολυτελές συγκρότημα κατοικιών κοντά στο Σότσι για τους χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες του 2014 θεωρήθηκε από επικριτές ως «ανοιχτά φασιστική» στο στυλ. Φωτογραφία: Tom Parfitt για την Guardian.

Μια καμπάνια που συνδέεται με τη διαφήμιση των Χειμερινών αγώνων του 2014 προκαλεί διαμάχη στη Ρωσία εξ αιτίας της χρησιμοποίησης εικονογράφησης που θεωρείται «φασιστική».
Η καμπάνια χρησιμοποιεί εικόνες με αθλητές που έχουν μπλε μάτια, είναι ξανθοί και γυναίκες που έχουν περιγραφεί από τους επικριτές ως «νεοχιτλερικές» και σαν να έχουν κάτι από την Λένι Ρίφενσταλ.
Εικόνες από έναν σνόουμπορντερ που μοιάζει με Άριο και μία παγοδρόμο να ατενίζει την απόσταση κυριαρχούν πάνω σε γιγαντοαφίσες στη Μόσχα και φιγουράρουν πάνω στο εξώφυλλο φυλλαδίων που διαφημίζουν το Γκόρκι Γκορόντ ένα πολυτελές συγκρότημα κατοικιών που χτίστηκε στην Κρασνάγια Πολυάνα κοντά στο Σότσι στις ρώσικες ακτές της Μαύρης Θάλασσας.
Το συγκρότημα ανήκει σε μια κοινοπραξία κράτους και ιδιωτών και προορίζεται για να γίνει το Ολυμπιακό Χωριό των ΜΜΕ των Χειμερινών αγώνων του 2014.

Χωρίς αμφιβολία οι δημιουργοί αυτής της διαφήμισης εμπνεύστηκαν από τη «ναζιστική τέχνη» είπε η Εκατερίνα Ντεγκό, μια πολύ γνωστή ιστορικός της Τέχνης και πρώην επιμελήτρια στην κρατική Πινακοθήκη Τρετγιακόβ.
Όταν οι γιγαντοαφίσες τοποθετήθηκαν η ρώσικη συλλογικότητα Τέχνης Βόινα, γνωστή για την αμφιλεγόμενη ζωγραφικής απεικόνισης ενός ανδρικού οργάνου 65 μέτρων σε μια κρεμαστή γέφυρα στην Αγία Πετρούπολη ανάρτησε στο διαδίκτυο το σχόλιο: «Στην Πλατεία Πουσκίνσκαγια απέναντι από το Γκαπ, υπάρχει μια τεράστια αφίσα ανοιχτά φασιστική στο ύφος, που διαφημίζει το πολυτελές συγκρότημα στο Σότσι».
Η Ντεγκό και άλλοι είπαν ότι το ύφος και η πόζα των υποκειμένων στις εικόνες είναι ενδεικτικά της τέχνης των Ναζί που τονίζουν τη φυλετική καθαρότητα και υπεροχή.
Η Γκάρντιαν πληροφορήθηκε ότι οι εικόνες των αθλητών δημιουργήθηκαν από μια σχεδιαστική εταιρεία  που βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη και λέγεται Ντόπινγκ-Πονγκ (Doping-Pong) και η οποία χρησιμοποιεί και μια σβάστικα ανάμεσα στα μπάνερ της στο διαδίκτυο.
Μία από τις πιο πρόσφατες παραγωγές της είναι μια σειρά από ερωτικές φωτογραφίες δύο νέων γυναικών, που η μια ονομάζεται «φα» (φασίστρια) και η άλλη «αντίφα» (αντιφασίστρια ακτιβίστρια,) οι οποίες παλεύουν μεταξύ τους πάνω σ’ ένα ρινγκ πυγμαχίας και σχίζουν η μια τα ρούχα της άλλης. Η «φα» εμφανίζεται να κερδίζει τη μάχη και τυλίγεται θριαμβευτικά με τη ναζιστική σημαία.

Η εταιρεία Ντόπινγκ-Πονγκ δουλεύει επίσης στενά με την Κάτια Ζαστόπικ μια ρωσίδα καλλιτέχνιδα που στα είκοσι της είναι γνωστή για τις συμπάθειες που έχει με την ακροδεξιά και η οποία χρησιμοποιεί στο διαδίκτυο το προφίλ Dopingirl.
Στα γενέθλια του Αδόλφου Χίτλερ δημοσίευσε στο μπλογκ της ένα κίτρινο χαμογελαστό προσωπάκι (smiley) διακοσμημένο με ένα κοντό τριχωτό μουστάκι και ένα τσουλούφι από μαύρα μαλλιά. Στη λεζάντα έγραψε «Χαρούμενα Γενέθλια».
Ο Ντίμα Μίσενιν, ένας από τους σχεδιαστές της Doping-Pong, αρνήθηκε ότι η Ζαστόπικ είχε εμπλακεί προσωπικά με την παραγωγή των εικόνων για το Γκόρκι Γκορόντ.
«Είναι δική μας δουλειά» είπε και «όχι δική της».
Ο Μίσενιν ισχυρίστηκε ότι δεν είχε καμιά συμπάθεια στις ακροδεξιές ιδέες, αλλά είπε ότι πίστευε πως η αισθητική των Ολυμπιακών αγώνων άρχισε στο Βερολίνο του 1936 και δημιουργήθηκε από τη Λένι Ρίφενσταλ.
Πρόσθεσε: «Για μένα αυτό είναι η αισθητική της Ομορφιάς»
Όταν ρωτήθηκε για τη χρησιμοποίηση της Ναζιστικής εικονογράφησης στη δική του δουλειά είπε : «Όταν χρησιμοποιώ ένα σύμβολο της τέχνης της ναζιστικής Γερμανίας όπως η Σβάστικα, τότε φυσικά αυτό είναι αντιπροσωπευτικό ενός νικηφόρου έθνους».
Σε μια άλλη συνέντευξη στα ρωσικά ΜΜΕ είπε: «Αυτά τα σύμβολα είναι τρόπαια όπως τα κρανία πάνω στα σλαβικά τείχη μας».
Μερικοί παρατηρητές είπαν ότι η κριτική για τις αφίσες του Γκόρκι Γκορόντ ήταν υπερβολική.

Ο Artemy Lebedev ένας από τους πιο διάσημους νέους σχεδιαστές της Ρωσίας έγραψε στο μπλογκ της αποκαλώντας τις γιγαντοαφίσες «νεοχιτλερικές, νεοσταλινικές» αλλά επαίνεσε τη δημιουργικότητα του Μίσενιν.
Ένας 26χρονος σχεδιαστής ιστοσελίδων είπε στην Guardian: «Τι το φασιστικό ή το Άριο έχουν; Μόνο και μόνο επειδή  ο σνόουμπροντερ δεν έχει μια μύτη σαν πατάτα δεν σημαίνει ότι δε θα μπορούσε να είναι Ρώσος».
Ο Μιχαήλ Φεντότοφ, ο σύμβουλος του Ντμίτρι Μεντβέντεφ στα ζητήματα της κοινωνίας των πολιτών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είπε ότι θορυβήθηκε από το γεγονός ότι μια εταιρεία που «έπαιζε παιγνίδια με ναζιστικά σύμβολα» είχε προσληφθεί.
Ο Ντμίτρι Λεστσίνκι ο καλλιτεχνικός υπεύθυνος για το Γκόρκι Γκορόντ  έκανε μια δήλωση που υπαινισσόταν μια συνωμοσία για να δυσφημιστεί το έργο.
«Ένας οποιοσδήποτε συσχετισμός με το φασισμό είναι πολύ δυσάρεστος σε μας και οι γνώμες και οι μέθοδοι διαφόρων «επικριτών» προκαλούν  ακριβώς αυτού του είδους τους συσχετισμούς» είπε.
«Η δημοσίευση απεχθών χαρακτηρισμών και η προώθηση λίβελων στα ΜΜΕ, η κατεδάφιση και το ρίξιμο λάσπης σε κάθε τι που ξεχωρίζει, έστω και ελάχιστα, από την γκρίζα μάζα της διαφήμισης: Αυτό είναι πραγματικός φασισμός κατά τη γνώμη μου».

Η Ντεγκό είπε: «Αυτό καθ’ αυτό, δηλ. το να δουλεύει κανείς με τη ναζιστική αισθητική δεν είναι τίποτε απαγορευτικό, εάν αποτελεί τη βάση μιας κριτικής διανοητικής δραστηριότητας. Όμως, δεν βλέπω καμιά τέτοια πλευρά σ’ αυτές τις συνθέσεις (πάνω στις γιγαντοαφίσες).
Αυτό είναι ένα εμπορικό έργο, που ανοιχτά διερευνά τη δυναμική της γοητείας που οι νεόπλουτοι βλέπουν στο ναζιστικό ύφος.
Νομίζω ότι πρέπει να είναι μια αντανάκλαση των αξιώσεων των πλούσιων νέων ανθρώπων για την αριστοκρατία και την παράδοση».


Διαφημιστικό Υλικό της εταιρείας Ντόπινγκ – Πονγκ για τους Ολυμπιακούς του 2014 από άλλες πηγές




«Εικόνες από έναν σνόουμπορντερ που μοιάζει με Άριο και μία παγοδρόμο να ατενίζει την απόσταση κυριαρχούν πάνω σε γιγαντοαφίσες στη Μόσχα και φιγουράρουν πάνω στο εξώφυλλο φυλλαδίων που διαφημίζουν το Γκόρκι Γκορόντ ένα πολυτελές συγκρότημα κατοικιών που χτίστηκε στην Κρασνάγια Πολυάνα κοντά στο Σότσι στις ρώσικες ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Το συγκρότημα είναι μία κοινοπραξία ιδιωτών –δημοσίου και θα είναι το Ολυμπιακό χωριό των ΜΜΕ στους Αγώνες του 2014»

«Το Γκόρκι Γκορόντ, όχι για νάσαι μεσαίος παίκτης»

«Πρωτότυπη Ναζιστική τέχνη των χειμερινών Ολυμπιακών από τους χειμερινούς Ολυμπιακούς του 1936- την οποία μπορείς να αγοράσεις από το Allposters, εάν έχεις τέτοιες τάσεις».

«Οι εικόνες είναι παραγωγή της Ντόπινγκ-Πονγκ που σύμφωνα με τη Γκάρντιαν χρησιμοποιεί «μια σβάστικα σαν ένα από τα  «πανό» (“banners”) της ιστοσελίδας της (www.dopingpong.com)

«Και αυτό είναι το λογότυπο τους στο Twitter»

«Καταχθόνιος Άγιος Βασίλης. Ελαφρώς ναζιστικού στυλ»



«Πολλά συμβαίνουν εδώ, μοιάζει σαν να πυροβολούν με μένος έναν Ναζί, κάτι που θα ερχόταν σε αντίθεση με το ότι είναι υποστηρικτές των Ναζί»


«Εντάξει. Αυτό είναι πολύ ναζί».

 «Ξεφυλλίζοντας το υλικό που παρουσιάζουν για το πελατολόγιο τους πολύ λίγα θα μπορούσαν να θεωρηθούν εμπνευσμένα από το φασισμό, και όπως όλες οι καλές ειδησεογραφικές πηγές, επιλέξαμε τα πιο αμφιλεγόμενα. Τι νομίζετε: Ναζί ή μη Ναζί;»
Παρακάτω μερικές σοκαριστικές δημιουργίες κόμικ από την «υψηλού επιπέδου» αισθητική της εταιρείας Ντόπινγκ-Πονγκ που βρίσκονται στην ιστοσελίδα της

(σσ. «Ο μοχθηρός άγιος». Η παραπάνω δημιουργία «εντελώς τυχαία» φέρνει λίγο από Ρασπούτιν.
 Νομίζετε;)