"Οι αστικές επαναστάσεις, σαν τις επαναστάσεις του δέκατου όγδοου αιώνα, ορμούν γρήγορα από επιτυχία σε επιτυχία, τα δραματικά τους αποτελέσματα ξεπερνούν το ένα το άλλο, άνθρωποι και πράγματα φαίνονται σαν σε φωτιές διαμαντιών. Η έκσταση είναι το πνεύμα κάθε ημέρας. Μα η ζωή τους είναι μικρή. Σε λίγο φτάνουν κι όλας στο ανώτατο σημείο τους και μια μακρυά αποχαύνωση κυριεύει ύστερα την κοινωνία πριν μάθει να αφομειώνει νηφάλια τα αποτελέσματα της ορμητικής και θυελλώδικης εποχής της.

Αντίθετα οι προλεταριακές επαναστάσεις, όπως οι επαναστάσεις του δέκατου ένατου αιώνα, κάνουν αδιάκοπη κριτική στον ίδιο τον εαυτό τους, διακόπτουν κάθε στιγμή την πορεία τους, γυρίζουν πάλι σε εκείνο που φαίνεται πως έχει πραγματοποιηθεί για να το ξαναρχίσουν από την αρχή, χλευάζουν με ωμή ακρίβεια τις ασυνέπειες, τις αδυναμίες και τις ελεεινότητες που παρουσιάζουν οι πρώτες δοκιμές τους, φαίνονται πως ξαπλώνουν κάτω τον αντίπαλό τους μόνο για να αντλήσει καινούργιες δυνάμεις από τη γη και να σηκωθεί μπροστά τους πιο γιγάντιος, οπισθοχωρούν ολοένα μπροστά στην απροσδιόριστη απεραντοσύνη των ίδιων των σκοπών τους, ώσπου να δημιουργηθούν οι όροι που κάνουν αδύνατο κάθε πισωγύρισμα και οι ίδιες οι περιστάσεις φωνάζουν: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα".

Κ. Μάρξ. 18η Μπρυμέρ

Σημαντικά πολιτικά γεγονότα

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ»: ΕΥΚΟΛΗ ΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ

Η πολιτική καταγωγή και πορεία της Μπακογιάννη

Η Μπα­κο­γιάν­νη μπή­κε στην πο­λι­τι­κή στα 1989 ου­σια­στι­κά για να κα­ταγγεί­λει πο­λι­τι­κά την πράγ­μα­τι κτη­νώ­δη δο­λο­φο­νί­α του ά­ντρα της, του γε­νικά α­στο­δη­μο­κρά­τη και με α­ντι­δι­κτα­το­ρι­κή δρά­ση βου­λευ­τή της ΝΔ Παύ­λου Μπα­κο­γιάν­νη α­πό τους σο­σιαλ­φα­σί­στες της κα­γκε­μπί­τι­κης 17Ν. Η δε πα­ρου­σία του κε­ντρο­δε­ξιού – φι­λε­λεύ­θε­ρου ρεύ­μα­τος στο ο­ποί­ο ά­νη­κε τό­σο ο Παύ­λος Μπα­κο­γιάν­νης ό­σο και η ί­δια μέ­σα στο κόμ­μα της ι­στο­ρι­κής πα­λιάς Δε­ξιάς χρο­νο­λο­γεί­ται α­πό το 1977. Με­τά την ου­σιαστι­κή διά­λυ­ση της Έ­νω­σης Κέ­ντρου – Νέ­ες Δυ­νά­μεις, ο δυ­τι­κό­φι­λος Μη­τσο­τά­κης διέ­λυ­σε κι αυ­τός το μι­κρό «Κόμ­μα Νε­ο­φι­λε­λευ­θέ­ρων» του και  ε­πέ­λε­ξε τη συ­μπό­ρευ­ση με τον ε­πί­σης δυ­τικό­φι­λο κα­ρα­μαν­λι­σμό μέ­σα α­πό τη ΝΔ. 

Ο Μη­τσο­τά­κης ει­δι­κά με­τά την ε­κλο­γή του στην η­γε­σί­α της ΝΔ το 1984, συμ­βι­βά­στη­κε με ό­λη την α­ντι­δρα­στι­κή πα­λαιο­δε­ξιά, Ε­ΡΕ­τζί­δι­κη α­ντι­δημο­κρα­τι­κή κα­μα­ρί­λα του κόμ­μα­τός του, και τη χρη­σι­μο­ποί­η­σε μά­λι­στα για να α­ντι­πα­ρα­τε­θεί στη σο­σιαλ­φα­σι­στι­κή, κού­φια «α­ντι­δε­ξιά» δη­μα­γω­γί­α του αρχι­προ­βο­κά­το­ρα Αν­δρέ­α Πα­παν­δρέ­ου.

Με­τά το τε­λευ­ταί­ο διά­λειμ­μα πο­λι­τι­κής κυ­ριαρ­χί­ας της δυ­τι­κόφι­λης α­στι­κής τά­ξης (1990-1993) και την προ­δο­σί­α Σα­μα­ρά, που ξε­τσί­πω­τα α­νέ­τρε­ψε την κυ­βέρ­νη­ση του κόμ­μα­τός του υ­πέρ του Πα­παν­δρέ­ου στα 1993 ε­λέ­ω Κόκ­κα­λη (και στο βά­θος ε­λέ­ω Ρω­σί­ας), ο μεν Μη­τσο­τά­κης ου­σια­στι­κά α­πο­σύρ­θη­κε α­πό την ε­νερ­γό πο­λι­τι­κή, το δε α­στο­φι­λε­λεύ­θε­ρο ρεύ­μα του μέ­σα στη ΝΔ (η­γε­τι­κό στέλε­χος του ο­ποί­ου ή­ταν η Ντό­ρα Μπα­κο­γιάν­νη) έ­μει­νε μειο­ψη­φι­κό. Με­τά α­πό το διά­λειμ­μα του ε­θνι­κι­στή, με Ε­ΚΟ­Φί­τι­κες τρα­μπού­κι­κες κα­τα­βο­λές, αλ­λά μη ρω­σό­δου­λου Έ­βερ­τ, οι ε­θνι­κι­στές «λα­ϊ­κοί» δε­ξιοί μες στη ΝΔ σε σύ­γκρουση με τους α­στο­φι­λε­λεύ­θε­ρους (που εί­χα­νε για ε­πι­κε­φα­λής τους το Σου­φλιά) έ­φε­ραν το 1997 στην η­γε­σί­α του κόμ­μα­τος τον πρώ­το -αν και κρυ­φό- ρω­σό­δου­λο η­γέτη του, τον Κα­ρα­μαν­λή το δεύτε­ρο. Η δια­γρα­φή των Μά­νου, Αν­δρια­νό­πουλου, Σου­φλιά στα 1998 α­πο­δυ­νά­μω­σε α­κό­μα πε­ρισ­σό­τε­ρο τη φι­λε­λεύ­θε­ρη τά­ση, που ω­στό­σο συ­νέ­χι­σε να κα­τέ­χει το φέ­ου­δό της μέ­σα στη Νέ­α Δη­μο­κρα­τί­α.
Η Μπα­κο­γιάν­νη λοι­πόν πρώ­τα πρώ­τα βα­ρύ­νε­ται α­πό τον πο­λι­τι­κό οπορ­του­νι­σμό της σχε­δόν α­πό­λυ­της συ­μπό­ρευ­σης της με τον Κα­ρα­μαν­λή ό­λη τη 13ε­τί­α της η­γε­σί­ας του. Βλέ­πο­ντας την α­πή­χη­σή του στη μά­ζα των ψη­φο­φό­ρων της ΝΔ, θε­ώ­ρη­σε πως το κα­λό πα­ρά­δειγ­μα της «μη υ­πο­νό­μευ­σής» του θα της έδι­νε πό­ντους στο παι­χνί­δι της αρ­χη­γί­ας. Δεν την ε­νό­χλη­σε ού­τε η συ­μπό­ρευ­σή του με το σο­σιαλ­φα­σι­σμό σαν α­ντι­πο­λί­τευ­ση (κυ­ρί­ως με το ψευ­τοΚ­ΚΕ), ούτε ο λα­ϊ­κι­σμός, ού­τε η υ­πο­νό­μευ­ση κά­θε πα­ρα­γω­γι­κής α­νά­πτυ­ξης αρ­γό­τε­ρα σαν κυ­βέρ­νη­ση, ού­τε ο ε­να­γκα­λι­σμός του φαιο­κόκ­κι­νου Χρι­στό­δου­λου, ού­τε ο εκτρο­χια­σμός των δη­μο­σιο­νο­μι­κών, ού­τε α­κό­μα το σφι­χτα­γκά­λια­σμα Κα­ρα­μανλή – Πού­τιν, και κυ­ρί­ως ού­τε οι βρώ­μι­κες εκ­κα­θα­ρί­σεις κα­τά κα­νό­να πο­λιτι­κών της συμ­μά­χων δυ­τι­κό­φι­λων υ­πουρ­γών με στη­μέ­να σκάν­δα­λα.
Α­κό­μα κι ό­ταν η ί­δια το­πο­θε­τή­θη­κε (α­πό τα λί­γα θε­τι­κά της) σαν υπουρ­γός Ε­ξω­τε­ρι­κών υ­πέρ της Α­ντι­πυ­ραυ­λι­κής Α­σπί­δας στην Ευ­ρώ­πη, δέ­χτη­κε α­γόγ­γυ­στα το ά­δεια­σμα α­πό τον Κα­ρα­μαν­λή. Πα­ράλ­λη­λα, μπή­κε α­πό τον κρυφο­σω­βι­νι­σμό της κι αυ­τή στο μέ­τω­πο του να μη γί­νει δε­κτή η Δη­μο­κρα­τί­α της Μα­κε­δο­νί­ας στο ΝΑ­ΤΟ στο Βου­κου­ρέ­στι το 2008, μια πρά­ξη ά­δι­κη και υ­πέρ της Ρω­σί­ας που μπο­ρεί τώ­ρα εύ­κο­λα να α­πορ­ρο­φή­σει στον ορ­θο­δο­ξο­φα­σι­στι­κό άξο­να Σερ­βί­α-Ελ­λά­δα τη Δημ. της Μα­κε­δο­νί­ας. Α­πό μια τέ­τοια πλευ­ρά αυ­τό ή­ταν και το μεγα­λύ­τε­ρο χα­στού­κι του Κα­ρα­μαν­λή στη Δύ­ση για λο­γα­ρια­σμό της Ρω­σί­ας.
Με δυο λό­για, η Μπα­κο­γιάν­νη πό­ντα­ρε στο ό,τι η υ­πο­χω­ρη­τι­κό­τητά της, η πλή­ρης πο­λι­τι­κή πα­ρά­δο­σή της στον Κα­ρα­μαν­λή και η προ­δο­σί­α των αρχών της τά­σης της θα την έ­χρι­ζε φυ­σι­κό του διά­δο­χο, και μά­λι­στα με την υ­ποστή­ρι­ξή του. Ει­δι­κά δε έ­χο­ντας α­πέ­να­ντί της δύ­ο πρώ­ην α­πο­στάτες της ΝΔ, τον γε­νι­κά δυ­τι­κό­φι­λο αλ­λά γλοιώ­δη Α­βρα­μό­που­λο και τον α­πό­λυ­το προ­δό­τη Σα­μα­ρά, που τον έ­μπα­σε ξα­νά στη ΝΔ ο Κα­ρα­μαν­λής το 2004, ή­ταν σί­γου­ρη για τη νίκη της. Ου­σια­στι­κά ο μό­νος πο­λι­τι­κός χώ­ρος που προ­ει­δο­ποί­η­σε τους φιλε­λεύ­θε­ρους της ΝΔ για το επερ­χό­με­νο πο­λι­τι­κό τους βα­τερ­λώ και την επερ­χό­με­νη νί­κη Σα­μα­ρά ή­ταν η μι­κρή ε­πα­να­στα­τι­κή μαρ­ξι­στι­κή Ο­ΑΚ­ΚΕ. Και φυσι­κά οι πο­λι­τι­κά τυ­φλοί και χω­ρίς δη­μο­κρα­τι­κές πα­ρα­δό­σεις δυ­τι­κό­φι­λοι της ΝΔ δεν έ­κο­ψαν κα­θό­λου τα­χύ­τη­τα στο δρό­μο για το γκρε­μό, με πρώ­τη την αρ­χη­γό τους Μπα­κο­γιάν­νη.

Α­ντί α­πό την αρ­χή να θέ­σει θέ­μα κω­λύ­μα­τος του Σα­μα­ρά να λά­βει μέρος στην ε­κλο­γι­κή μά­χη για το νέ­ο αρ­χη­γό λό­γω πρό­τε­ρου προ­δο­τι­κού βί­ου, η Μπα­κο­γιάν­νη υ­πο­δύ­θη­κε την α­νώ­τε­ρη και με­γα­λό­ψυ­χη, και ό­ταν εί­δε τα σκούρα και θυ­μή­θη­κε τη σα­μα­ρι­κή προ­δο­σί­α, ό­λοι πί­στε­ψαν -και σω­στά- ό­τι το έκα­νε α­πό ω­φε­λι­μι­σμό και πο­νη­ριά κι ό­χι α­πό θέ­ση αρ­χής. Το δε Κα­ρα­μαν­λή, συ­νέχι­σαν να τον λι­βα­νί­ζουν α­πρό­σκο­πτα, σα­μα­ρι­κοί και μπα­κο­γιαν­νι­κοί α­ντάμα. Αυ­τός φυ­σι­κά δέ­χτη­κε την κα­θο­λι­κή ψη­φο­φο­ρί­α α­ντί του συ­νε­δρί­ου, για να ει­σο­δί­σει στην ψη­φο­φο­ρί­α το ΠΑ­ΣΟΚ και το ΛΑ­ΟΣ και ό­πως μο­νά­χα με­τά την ήτ­τα πα­ρα­δέ­χτη­καν οι μπα­κο­γιαν­νι­κοί, έ­δω­σε στο πα­ρα­σκή­νιο τα ρέ­στα του υ­πέρ του Σα­μα­ρά, ώ­στε ο τε­λευ­ταί­ος να συ­νε­χί­σει χω­ρίς δια­κο­πή τη ρώ­σι­κη με­τάλ­λα­ξη της ΝΔ, του τελευ­ταί­ου πο­λι­τι­κού προ­πύρ­γιου της ντό­πιας και ευ­ρω­παιό­φι­λης α­στι­κής τά­ξης.
Μο­λο­νό­τι η Μπα­κο­γιάν­νη κα­τήγ­γει­λε το βρώ­μι­κο πο­λι­τι­κό πό­λε­μο που δέ­χτη­κε, που­θε­νά δε ση­μεί­ω­σε το σκαν­δα­λώ­δι­κο δια­κομ­μα­τι­κό χα­ρα­κτήρα αυ­τού του πο­λέ­μου. Δεν υ­πο­ψιά­στη­κε δη­λα­δή ού­τε το στοι­χεί­ο του συ­ντο­νισμού ού­τε φυ­σι­κά τα αί­τια αυ­τής της λυσ­σα­σμέ­νης ε­πίθε­σης που δέ­χτη­κε. Λί­γους μή­νες με­τά, α­ντι­δρώ­ντας στη λα­ϊ­κί­στι­κη φι­λο-σο­σιαλ­φα­σι­στι­κή πλατφόρ­μα κα­τα­ψή­φι­σης του μνη­μο­νί­ου α­πό τη σα­μα­ρι­κή νέ­α ΝΔ, η Μπα­κο­γιάν­νη ψη­φί­ζει υ­πέρ του Μνη­μο­νί­ου και δια­γρά­φε­ται α­πό το κόμ­μα. Λί­γους μή­νες με­τά, α­να­κοι­νώ­νει την ί­δρυ­ση της «Δη­μο­κρα­τι­κής Συμ­μα­χί­ας».

«Δημοκρατική Συμμαχία»: Οικονομικός φιλελευθερισμός χρήσιμος
στο σοσιαλφασισμό και στη νέα κρατικοδίαιτη ολιγαρχία

Αν εί­ναι σε κά­τι ση­μα­ντι­κά ό­λα τα πα­ρα­πά­νω, εί­ναι στον προσ­διορι­σμό του ι­δε­ο­λο­γι­κού – πο­λι­τι­κού φορ­τί­ου της «Δη­μο­κρα­τι­κής Συμ­μα­χί­ας», του ρεύ­μα­τος μέ­σα στην α­στι­κή τά­ξη που εκ­φρά­ζε­ται πο­λι­τι­κά απ΄ αυ­τήν και της αρ­χη­γού της.

Κατ’ αρ­χή, και αυ­τό σε μια χώ­ρα σαν την Ελ­λά­δα εί­ναι ση­μα­ντικό, η «Δη­μο­κρα­τι­κή Συμ­μα­χί­α» κι­νεί­ται πο­λι­τι­κά ε­κτός του φαιο­κόκ­κινου πο­λι­τι­κού πό­λου που έ­χουν συ­μπή­ξει ψευ­το­α­ρι­στε­ρά, ρω­σό­φι­λοι φαιοί φα­σί­στες και οι πιο στε­νές η­γε­τι­κές φρά­ξιες Πα­παν­δρέ­ου – Σα­μα­ρά μέ­σα σε ΠΑ­ΣΟΚ και ΝΔ. Με δυο λό­για, η «Δη­μο­κρα­τι­κή Συμ­μα­χί­α» (στο ε­ξής ΔΣ) κινεί­ται σε λι­γό­τε­ρο α­ντι­δρα­στι­κή κα­τεύ­θυν­ση α­πό το σύ­νο­λο των υ­πό­λοι­πων  7 κοι­νο­βου­λευ­τι­κών και ευ­ρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κών κομ­μά­των. Αυ­τό σε καμί­α πε­ρί­πτω­ση δε ση­μαί­νει ω­στό­σο πως έ­χου­με να κά­νου­με με πραγ­μα­τι­κούς δημο­κρά­τες ή με αρ­χειακούς πο­λι­τι­κά φι­λε­λεύ­θε­ρους, με δυο λό­για με πραγμα­τι­κά α­ντι­φα­σί­στες α­στούς.
Στην Ι­δρυ­τι­κή Δια­κή­ρυ­ξη της ΔΣ (η ο­ποί­α εί­ναι μέ­χρι στιγ­μής το βα­σι­κό ντο­κου­μέ­ντο έκ­θε­σης των πο­λι­τι­κών συ­ντε­ταγ­μέ­νων του κόμ­μα­τος) γίνε­ται αρ­χι­κά μια ση­μα­ντι­κή θε­τι­κή δια­πί­στω­ση: ό­τι η κύ­ρια πη­γή των δει­νών του έ­θνους μέ­σα στην κρί­ση εί­ναι ε­σω­τε­ρι­κή και ό­χι ε­ξω­τε­ρι­κή. Εί­ναι κά­τι που πλην του Πα­παν­δρέ­ου, που το λέ­ει  στα μου­λω­χτά αλ­λά το α­ναι­ρεί μέσα α­πό τη γραμ­μή «ε­νά­ντια στους διε­θνείς κερ­δο­σκό­πους» που δου­λεύ­ει στις μά­ζες μέσω των ΜΜΕ, δε το πα­ρα­δέ­χε­ται ου­σια­στι­κά κα­μί­α άλ­λη πο­λι­τι­κή δύ­να­μη της κε­ντρι­κής πο­λι­τι­κής σκη­νής.

Η ΔΣ προ­βά­λει έ­ντο­να στην πλατ­φόρ­μα της το στοι­χεί­ο της «α­ντίστα­σης στο λα­ϊ­κι­σμό». Ο λα­ϊ­κι­σμός εί­ναι -και ή­ταν α­πό τα τέ­λη του 19ου αιώ­να- μια τα­κτι­κή πο­λι­τι­κής ε­ξα­γο­ράς των μα­ζών και πιο πρό­σφα­τα και μια τα­κτι­κή ε­ξα­γο­ράς της μι­κρο­με­σαί­ας κρα­τι­κής γρα­φειοκρα­τί­ας α­πό τα πιο αρ­πακτι­κά κομ­μά­τια του μο­νο­πω­λια­κού κε­φά­λαιου. Ό­μως οι φι­λε­λεύ­θε­ροι ο­νομά­ζουν λα­ϊ­κι­σμό ό­χι μό­νο αυ­τή τη βρώ­μι­κη ε­ξα­γο­ρά αλ­λά και την ό­ποια υπο­χώ­ρη­ση του κε­φά­λαιου  στις δί­καιες α­παι­τή­σεις των λαί­κών μα­ζών για μια ε­ξα­σφά­λι­ση α­πό το α­στι­κό κρά­τος κά­ποιων αν­θρώ­πι­νων ό­ρων ερ­γα­σί­ας τους κα­θώς και την ε­ξα­σφά­λι­ση σε ό­λο το μά­κρος της ζω­ής τους των πιο στοι­χειώ­δικων κα­τα­να­λω­τι­κών τους α­να­γκών. Αυ­τόν τον α­ντι-λα­ϊ­κι­σμό τον έ­χουν πάντα οι πλατ­φόρ­μες ό­λων των οι­κο­νο­μι­κά φι­λε­λεύ­θε­ρων στις οι­κο­νο­μι­κά εύ­ρωστες χώ­ρες, που δεν αι­σθά­νο­νται την α­νά­γκη ό­πως οι σο­σιαλ­φα­σί­στες, να προτά­ξουν έ­να προ­σω­πεί­ο οι­κο­νο­μι­κών πα­ρο­χών στο λα­ό για να κερ­δί­σουν την πολι­τι­κή εύ­νοιά του ώ­στε να α­νε­βούν στην ε­ξου­σί­α και με­τά να τον υ­ποδου­λώ­σουν και πο­λι­τι­κά και οι­κο­νο­μι­κά. Α­πό ι­δε­ο­λο­γι­κή ά­πο­ψη οι οι­κο­νο­μικά φι­λε­λεύ­θε­ροι θε­ω­ρούν πως α­πό μό­νη της η ε­λεύ­θε­ρη α­γο­ρά, σε συν­δυα­σμό με την α­πε­λευ­θέ­ρω­ση της ι­διω­τι­κής πρω­το­βου­λί­ας και τη μεί­ω­ση του κρά­τους, θα φέ­ρουν την κοι­νω­νι­κή ι­σορ­ρο­πί­α. Εί­ναι μια α­ντί­λη­ψη που αν για τον 19ο αιώ­να ή­ταν ου­το­πι­κή και λα­θε­μέ­νη, σή­με­ρα εί­ναι μια α­ντι­δρα­στι­κή θε­ω­ρί­α του μο­νο­πω­λια­κού κε­φά­λαιου δυ­τι­κού τύ­που η ο­ποί­α σε χώ­ρες σαν την Ελ­λά­δα δη­λα­δή σε συν­θή­κες σο­σιαλ­φα­σι­στι­κής α­νό­δου, εί­ναι ε­γκλη­μα­τι­κά προ­βο­κα­τό­ρι­κη υ­πέρ του σο­σιαλ­φα­σι­σμού για­τί στέλ­νει τις μά­ζες κατ’ ευ­θεί­αν στην α­γκα­λιά του τε­λευ­ταί­ου.
Πά­ντως πέ­ρα α­πό τη γε­νι­κό­λο­γη α­να­φο­ρά στις α­στι­κο­δη­μο­κρα­τι­κές α­ξί­ες του Δια­φω­τι­σμού και του αν­θρω­πι­σμού (οι ο­ποί­ες αν και γε­νι­κά κούφιες μπρο­στά στο φαιο­κόκ­κι­νο με­σαί­ω­να, φα­ντά­ζουν και α­πο­τε­λούν κά­ποιες φο­ρές α­νά­χω­μα), το κε­ντρι­κό στοι­χεί­ο της πλατ­φόρ­μας της ΔΣ εί­ναι η α­πελευ­θέ­ρω­ση της ι­διω­τι­κής πρω­το­βου­λί­ας α­πό τα δε­σμά στα ο­ποί­α την υ­πο­βάλ­λουν το κρά­τος, οι συ­ντε­χνί­ες, η γρα­φειο­κρα­τί­α κλπ. Και συ­να­κό­λου­θα η α­νά­πτυ­ξη της α­ντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας της ελ­λη­νι­κής οι­κο­νο­μί­ας, ώ­στε αυ­τή να στη­ρι­χτεί σε νέ­α, υ­γι­ή βά­θρα κλπ. Μέ­σα α­πό αυ­τό το πρί­σμα περ­νά και η στή­ριξη της ΔΣ στο Μνη­μό­νιο και σε έ­να βαθ­μό (ό­σο της ε­πι­τρέ­πει η α­νά­γκη για πολι­τι­κή ε­πιβί­ω­ση) η στή­ρι­ξη στον Πα­παν­δρέ­ου και στην κυ­βέρ­νη­ση του ΠΑ­ΣΟΚ που η ΔΣ θε­ω­ρεί γνή­σια «μνη­μο­νια­κούς».

Σε ό­λα αυ­τά υ­πάρ­χει μια θε­τι­κή πλευ­ρά αλ­λά σή­με­ρα αυ­τή δεν εί­ναι κύ­ρια. Η θε­τι­κή πλευ­ρά εί­ναι η α­πέ­χθεια για το μο­ντέ­λο της κρα­τι­κο-καπι­τα­λι­στι­κής σπα­τά­λης, σα­πί­λας, γρα­φειο­κρα­τί­ας και πα­ρα­γω­γι­κής α­πο­σάρθρω­σης που δη­μιούρ­γη­σε ο σο­σιαλ­φα­σι­σμός την α­μαρ­τω­λή δε­κα­ε­τί­α του ’80 πα­ρέ­α με το ε­θνι­κι­στι­κό γρα­φειο­κρα­τι­κό τμή­μα του ΠΑ­ΣΟΚ, και που με τις α­παραί­τη­τες με­τα­μορ­φώ­σεις συ­νε­χί­στη­κε και τις δύ­ο ε­πό­με­νες δε­κα­ε­τί­ες, μέ­χρι και σή­με­ρα. Εί­ναι το μο­ντέ­λο του δη­μο­σιο­νο­μι­κού ε­κτρο­χια­σμού μέ­σω του υ­περ­δα­νει­σμού, της γι­γά­ντω­σης του υ­παλ­λη­λι­κού στρα­τού του α­στι­κού κρά­τους, της γε­νί­κευ­σης σε α­πέ­ρα­ντη έ­κτα­ση των πε­λα­τεια­κών σχέ­σε­ων που κρα­τά­νε από τον κα­τα­στρο­φέ­α Κα­πο­δί­στρια α­κό­μα, της α­πο­ε­πέν­δυ­σης και της α­πο­βιο­μη­χά­νι­σης, της δω­ρο­δό­κη­σης των μα­ζών και τε­λι­κά του κα­νι­βα­λικού εκ­μαυ­λι­σμού τους.

Ω­στό­σο, σή­με­ρα δε βρι­σκό­μα­στε στο 1989. Δεν βρι­σκό­μα­στε δη­λα­δή στο α­πό­γειο του ΠΑ­ΣΟ­Κι­κού κρα­τι­σμού με τις πλά­τες των ψευ­τοΚ­ΚΕ-Ε­ΑΡ που χρη­σίμε­ψε για να α­παλ­λο­τριω­θεί και να γο­να­τί­σει η ντό­πια με­γά­λη α­στι­κή τά­ξη, ιδιαί­τε­ρα η βιο­μη­χα­νι­κή. Σή­με­ρα έ­χει έρ­θει «ε­πι­τέ­λους» η ε­πο­χή που το επά­ρα­το κρά­τος πα­ρα­δί­δε­ται, κομ­μά­τι κομ­μά­τι, στη νέ­α, ι­διω­τι­κή στη μορφή, κρα­τικο­δί­αι­τη στην ου­σί­α, και ρω­σο­φτιαγ­μέ­νη στο βά­θος νέ­α ο­λι­γαρχί­α. Εί­ναι η ο­λι­γαρ­χί­α των με­γα­λο­κα­πι­τα­λι­στών των δε­μέ­νων ά­με­σα ή έμ­με­σα με τη Ρω­σί­α (κά­ποιων και με την κα­μα­ρί­λα του ψευ­τοΚ­ΚΕ), των Μπό­μπο­λα – Κόκ­κα­λη – Γερ­μα­νού – Μυ­τι­λη­ναί­ου – Βγε­νό­που­λου – Κα­ρα­γκου­λέ και σί­α. Κι ό­χι μό­νο. Την ί­δια ώ­ρα, η Ρω­σί­α ει­σβά­λει σαν κρά­τος και μά­λιστα φα­σι­στι­κό κρά­τος στον ε­νερ­γεια­κό το­μέ­α, ε­νώ παίρ­νει ή­δη κομ­μά­τι της πί­τας α­πό τα ε­ξο­πλι­στι­κά. Η δε σύμ­μα­χός της σο­σια­λι­μπε­ρια­λι­στι­κή Κί­να, που έ­χει και τα με­γά­λα πλε­ο­νά­σμα­τα και κε­φά­λαια προς ε­ξα­γω­γή, έ­χει ή­δη ε­γκα­τα­στή­σει στον Πει­ραιά το δι­κό της ε­πί­σης κρα­τι­κό-φα­σι­στι­κό βα­σί­λειο της δου­λο­κτη­σί­ας, μέ­σω της Προ­βλή­τας 2 του Σταθ­μού Ε­μπο­ρευ­μα­το­κιβω­τί­ων του λι­μα­νιού.

Η Μπα­κο­γιάν­νη λοι­πόν, και η ΔΣ της, ό­χι μό­νο δί­νουν μά­χες ο­πι­σθοφυ­λα­κών με έ­ναν ΠΑ­ΣΟ­Κι­κό κρα­τι­σμό που πια δέ­χε­ται τα πυ­ρά και του ί­διου του Πα­παν­δρέ­ου α­πό τα δε­ξιά, α­πό την πλευ­ρά δη­λα­δή του ρω­σο­κι­νέ­ζικου μο­νο­πώ­λιου, αλ­λά δε βλέ­πουν και κα­νέ­να πρό­βλη­μα α­πό την ε­πέ­λα­ση αυ­τής της νέ­ας μαύ­ρης, σκαν­δα­λω­δώς ευ­νο­ού­με­νης την τε­λευ­ταί­α 20ε­τί­α του­λάχι­στο, ο­λι­γαρ­χί­ας με προ­νο­μια­κούς δε­σμούς με τη Ρω­σί­α.

Δε βλέ­πουν, ή μαλ­λον κά­νουν πως δεν βλέ­πουν, πως τα Fast Track εί­ναι για την Κί­να και τους φι­λι­κούς σε αυ­τή και τη Ρω­σί­α φα­σι­σμούς. Δε βλέ­πουν ή κά­νουν πως δεν βλέ­πουν πως η α­νά­πτυ­ξη αυ­τής της νέ­ο-α­ποικιο­κρα­τι­κής α­κρί­δας δε γί­νε­ται μό­νο σε βά­ρος του ε­πά­ρα­του κρα­τι­σμού, που τό­σο λα­τρεύ­ουν να μι­σούν οι οι­κο­νο­μι­στές φιλε­λεύ­θε­ροι για­τί τους μυρί­ζει «σο­σια­λι­σμό» και «κοι­νω­νι­κή ι­διο­κτη­σί­α», αλ­λά και σε βά­ρος κά­θε ντό­πιας ή δυ­τικής ε­πέν­δυ­σης και α­νά­πτυ­ξης.
Α­ντί­θε­τα, η λύσ­σα τους για μεί­ω­ση του κρα­τι­σμού και ε­πέ­κτα­ση της ι­διω­τι­κο­οι­κο­νο­μι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας τους κά­νει να υ­ιο­θε­τούν τις πλέ­ον α­ντι­λα­ϊ­κές οι­κο­νο­μι­κές συ­ντα­γές, πράγ­μα βέ­βαια που εί­ναι βού­τυ­ρο στο ψω­μί του σο­σιαλ­φα­σι­σμού. Πρό­βλη­μα α­ντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας; Η α­πά­ντη­ση της Μπα­κο­γιάν­νη – ΔΣ εί­ναι ί­δια με αυ­τή των ε­ξί­σου μυω­πι­κών και σε τε­λι­κή ανά­λυ­ση σα­πι­σμέ­νων Ευ­ρω­παί­ων φι­λε­λεύ­θε­ρων μο­νο­πω­λι­στών: «κού­ρε­μα» μι­σθών, φτή­νε­μα της ερ­γα­σί­ας ώ­στε τα προ­ϊ­ό­ντα της χώ­ρας να γί­νουν πιο φτηνά - α­ντα­γω­νι­στι­κά, να αυ­ξη­θούν οι ε­ξα­γω­γές, να μειω­θεί το ε­μπο­ρι­κό και συ­νακό­λου­θα το συ­νο­λι­κό έλ­λειμ­μα και τε­λι­κά να βγει η χώ­ρα α­πό την κρί­ση. Μά­λιστα, η Μπα­κο­γιάν­νη εί­ναι α­κό­μη πιο α­ντι­δρα­στι­κή α­πό τους δυ­τι­κούς μονο­πω­λι­στές, για­τί ξέ­ρει κα­λά τη χώ­ρα στην ο­ποί­α ζει και πο­λι­τεύ­ε­ται, και γνω­ρί­ζει ό­τι οι μι­σθοί δεν εί­ναι ού­τε κα­τά διά­νοια ψη­λοί στον ι­διω­τι­κό τομέ­α, ι­διαί­τε­ρα αν συ­νυ­πο­λο­γι­στεί σε αυ­τούς η μαύ­ρη ερ­γα­σί­α στους μι­κρο­με­σαί­ους κα­πι­τα­λι­στές και στους κά­θε λο­γής υ­περ­γο­λά­βους του ι­διω­τι­κού κε­φά­λαιου.

Α­ντί­θε­τα, η πα­ρα­γω­γι­κό­τη­τα της ερ­γα­σί­ας εί­ναι στα τάρ­τα­ρα για­τί το 85% των ε­πι­χει­ρή­σε­ων εί­ναι βιο­τε­χνι­κού - μι­κρε­μπο­ρι­κού χα­ρα­κτή­ρα, για­τί η φυ­σι­κή συ­γκέ­ντρω­ση και συ­γκε­ντρο­ποί­η­ση του κε­φα­λαί­ου με­θο­δευμέ­να σα­μπο­τά­ρε­ται α­πό τις σο­σιαλ­φα­σι­στι­κές συμ­μο­ρί­ες στην η­γε­σί­α και στη βά­ση, για­τί η έ­ρευ­να και η τε­χνο­λο­γι­κή α­νά­πτυ­ξη σα­μπο­τά­ρο­νται κι αυ­τές συ­στη­μα­τι­κά α­πό την ψευ­το­α­ρι­στε­ρά και το φι­λι­κό της τμή­μα του ΠΑ­ΣΟΚ, για­τί α­κό­μα και αυ­τό το α­μαρ­τω­λό χρή­μα της δια­φθο­ράς ε­κεί που αλ­λού (π.χ. Κί­να) γί­νε­ται κε­φάλαιο, ε­δώ σπα­τα­λιέ­ται στην κα­τα­νά­λω­ση. Για­τί το ί­διο συ­νέ­βη με τις α­γρο­τι­κές ε­πι­δο­τή­σεις που έ­ρε­αν ά­φθο­νες α­πό τους «κου­τό­φρα­γκους» για να α­ντιρ­ρο­πι­στεί το ά­νοιγ­μα της α­γο­ράς, για­τί η α­πό κα­θέ­δρας α­στι­κή σά­πια εκ­παί­δευ­ση στη χώ­ρα μας δεν έ­χει καν την τε­χνι­κή-πα­ρα­γω­γι­κή πλευ­ρά της α­ντί­στοι­χης των α­να­πτυγ­μέ­νων χω­ρών.  
Ό­ταν ό­μως ο Κα­ρα­μαν­λής μα­χαί­ρω­νε πι­σώ­πλα­τα τη Γιαν­νά­κου, με τον Πα­παν­δρέ­ου να τη μα­χαι­ρώ­νει κα­τά­στη­θα πη­γαί­νο­ντας με το μέ­ρος των φοιτη­τι­κών ταγ­μά­των ε­φό­δου που δια­λύ­α­νε κά­θε ελ­πί­δα για την έ­ρευ­να και τη σύν­δε­ση παι­δεί­ας-πα­ρα­γω­γής το 2006-2007, η Μπα­κο­γιάν­νη σιω­πού­σε α­να­μέ­νο­ντας τη δια­δο­χή.

Η αδυναμία της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» να αντιπαρατεθεί στο σοσιαλφασισμό και
ο αβαθής δημοκρατισμός της

Ό­ταν λοι­πόν δεν έ­χεις ση­κώ­σει πό­λε­μο κα­τά του σο­σιαλ­φα­σι­σμού, κα­τά του δι­πρό­σω­που Πα­παν­δρέ­ου, δεν έ­χεις κο­ντρά­ρει α­πό θέ­σεις αρ­χών τον αρ­χι­σα­μπο­τα­ρι­στή και φί­λο του ψευ­τοΚ­ΚΕ και της Ρω­σί­ας αρ­χη­γό σου ε­πί 5,5 του­λά­χι­στο χρό­νια (τα κυ­βερ­νη­τι­κά της ΝΔ), ό­ταν δεν έ­χεις κα­τα­λά­βει καν τι έ­χει συμ­βεί στην πο­λύ­πα­θη τού­τη χώ­ρα τα τε­λευ­ταί­α 30 χρό­νια, τι μέ­νει α­πό την α­να­πτυ­ξια­κή σου –ε­κτός τό­που και χρό­νου- φλυα­ρί­α;; Μο­νά­χα οι κλασσι­κές α­στι­κές συ­ντα­γές της ε­πί­θε­σης στο με­ρο­κά­μα­το, που τις παίρ­νει φυ­σικά ο σο­σιαλ­φα­σι­σμός (και ο λα­ϊ­κι­στής ρω­σό­δου­λος Σα­μα­ράς) και τις κά­νει πα­ντιέ­ρα.
Για την Μπα­κο­γιάν­νη η μεί­ω­ση κα­τά 30% των δη­μο­σί­ων υ­παλ­λή­λων, α­κόμη και με α­πο­λύ­σεις σε μια στιγ­μή που σα­μπο­τά­ρο­νται οι ε­πεν­δύ­σεις πα­ντού και η α­νερ­γί­α κα­τα­στρέ­φει και τρελ­λαί­νει το λα­ό, εί­ναι μί­α α­πό τις εν­δε­δειγ­μέ­νες λύ­σεις για να σω­θεί η χώ­ρα. Ε­ξυ­πα­κού­ε­ται δε ό­τι συμ­φω­νεί και με τις μνη­μο­νια­κές πε­ρι­κο­πές σε μι­σθούς στο δη­μό­σιο το­μέ­α (για τις συ­ντάξεις το­πο­θε­τή­θη­κε αρ­νη­τι­κά). Κου­βέ­ντα ό­μως για τις α­πευ­θεί­ας α­να­θέ­σεις, τη σκαν­δα­λώ­δη εύ­νοια του Πα­παν­δρέ­ου στους κρα­τι­κο-ο­λι­γάρ­χες, το κα­ραμαν­λι­κό ξε­πού­λη­μα της Ο­λυ­μπια­κής στο Βγε­νό­που­λο με α­σύμ­φο­ρους για το κράτος ό­ρους (α­πό το μη­τσο­τα­κι­κό μά­λι­στα  Κ. Χα­τζη­δά­κη), το μο­νο­πώ­λιο του Μπόμπο­λα στις κα­τα­σκευές, το α­ντί­στοι­χο του Κόκ­κα­λη στις ψη­φια­κές πα­ρο­χές και το τζό­γο, τη λη­στεί­α της ΔΕΗ α­πό τον Κα­ρα­γκου­λέ κλπ.

Ο Κα­ρα­γκου­λές σαν «ι­διώ­της», κι ας κα­τα­λη­στεύ­ει τη ΔΕ­Η, εί­ναι λι­γό­τε­ρο α­πε­χθής στη Μπα­κο­γιάν­νη (κι ας εί­ναι έ­νας κνί­της) α­πό τον ΠΑ­ΣΟ­Κτζή γρα­φειο­κρά­τη της ΓΕ­ΝΟΠ-ΔΕ­Η που παίρ­νει δά­νειο α­πό το α­πο­θε­μα­τι­κό της ε­πι­χεί­ρη­σης, κά­τι το ο­ποί­ο η Μπα­κο­γιάν­νη το έ­κα­νε 3 μέ­ρες θέ­μα στα κα­νά­λια. Το ε­κτε­τα­μέ­νο και προ­φα­νές, για ό­ποιον θέ­λει να το δει, σα­μποτάζ στις ε­πεν­δύ­σεις του ντό­πιου και δυ­τι­κού κε­φα­λαί­ου (α­κό­μη και της «πρά­σι­νης» ε­νέρ­γειας, που ευαγ­γε­λι­ζό­τα­νε ο πα­πα­τζής πρω­θυ­πουρ­γός!), δεν υ­πάρ­χει ού­τε σαν υ­πό­νοια στην πλατ­φόρ­μα της ΔΣ! Κα­τά την αρ­χη­γό της (συ­νέ­ντευ­ξη στον Πρε­τε­ντέ­ρη), πρέ­πει πρώ­τα να μειω­θεί ή να νοι­κο­κυ­ρευ­τεί εν πά­σει πε­ρι­πτώ­σει το κρά­τος, για­τί αυ­τό και η δο­μή του εί­ναι ο λό­γος που δε γί­νο­νται ε­πεν­δύ­σεις, και με­τά να γί­νουν ε­πεν­δύ­σεις, αλ­λιώς τώ­ρα κανείς δεν ε­πεν­δύ­ει στην Ελ­λά­δα. Τι ψέ­μα την ώ­ρα που οι χι­λιά­δες ε­πεν­δύσεις του Ε­ΣΠΑ σα­μπο­τά­ρο­νται με κα­θυ­τε­ρή­σεις, άλ­λες συ­νο­λι­κού ύ­ψους 25 δις ευ­ρώ μέ­νουν στα συρ­τά­ρια των υ­πουρ­γεί­ων και άλ­λες γι­γα­ντιαί­ες του­ρι­στικές ε­πεν­δύ­σεις σαν ε­κεί­νη στη Μο­νή Το­πλού μα­ταιώ­νο­νται! Ου­σιαστι­κά η Μπα­κο­γιάν­νη εί­ναι μα­ζί με τους σο­σιαλ­φα­σί­στες σε αυ­τό το σα­μπο­τάζ.
Εν­νο­εί­ται ό­τι τώ­ρα οι εξ­πρές συμ­φω­νί­ες με Κί­να, Κα­τάρ, Λι­βύ­η και το ξε­πέ­ρα­σμα των γρα­φειο­κρα­τι­κών ε­μπο­δί­ων -σε μια νύ­χτα μέ­σα- για τα φι­λικά στο ρω­σό­δου­λο κα­θε­στώς κε­φά­λαια μάλ­λον δεν ε­μπί­πτουν στη γρα­φειο­κρατί­α και στο α­νοι­κο­κύ­ρευ­το κρά­τος! Ε­κεί ε­μπί­πτουν μο­νά­χα οι ε­πεν­δύ­σεις του τμή­μα­τος της α­στι­κής τά­ξης που εκ­φρά­ζε­ται μέ­σα α­πό τη ΔΣ της Μπα­κογιάν­νη, και που λό­γω α­κρι­βώς της οι­κονο­μι­κής του α­δυ­να­μί­ας και της συ­νακό­λου­θης πο­λι­τι­κής του μυω­πί­ας και έλ­λει­ψη χα­ρα­κτή­ρα, θα συ­νε­χί­σει να δέχε­ται τις καρ­πα­ζιές και τη χλεύ­η τό­σο του «λα­ϊ­κού» σο­σιαλ­φα­σι­σμού των ψευ­τοΚ­ΚΕ, ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ ό­σο και του «α­στι­κού» σο­σιαλ­φα­σι­σμού των Πα­παν­δρέ­ου, Κουβέ­λη, Κα­ρα­τζα­φέ­ρη, Σα­μα­ρά.

Η Μπα­κο­γιάν­νη φυ­σι­κά συ­νε­χί­ζει α­κά­θε­κτη και κρι­τι­κά­ρει τον «μνη­μο­νια­κό» Πα­παν­δρέ­ου ό­τι «δε συ­ντο­νί­ζει κα­λά τους υ­πουρ­γούς του» (αυ­τό φταί­ει!), ε­νώ την ί­δια ώ­ρα, ε­πει­δή δεν έ­χει δι­κή της κοι­νο­βου­λευ­τι­κή ομά­δα (α­παι­τού­νται 10 βου­λευ­τές και δύ­σκο­λα θα τους βρει α­φού δεν α­πάντη­σε στην γε­λοί­α ό­σο και βρώ­μι­κη εκ­στρα­τεί­α του Σα­μα­ρά ε­νά­ντια στην «νέ­α α­πο­στα­σί­α»), συμ­με­τέ­χει σε ε­κεί­νη των «Α­νε­ξάρ­τη­των» με αρ­χη­γό το ρωσό­δου­λο μα­θη­τή του Κύρ­κου, Φώ­τη Κου­βέ­λη, που τον θε­ω­ρεί και «φι­λε­λεύ­θε­ρο» και μελ­λο­ντι­κό πι­θα­νό «κυ­βερ­νη­τι­κό ε­ταί­ρο»! Τι ο­ξυ­δέρ­κεια και διο­ρατι­κό­τη­τα! Έ­τσι τε­λι­κά ό­λα τα κόμ­μα­τα της Βου­λής -και η ΔΣ της Μπα­κο­γιάν­νη- έ­χει ρω­σό­δου­λο κοι­νο­βου­λε­τι­κό αρ­χη­γό!
Έ­να άλ­λο στοι­χεί­ο που κα­τα­δει­κνύ­ει τον κε­ντρι­στι­κό χα­ρα­κτή­ρα της ΔΣ -φαι­νο­μενι­κά με­τα­ξύ του σο­σιαλ­φα­σι­σμού και ε­νός πραγ­μα­τι­κού αστι­κού α­ντι-φαιο­κόκ­κι­νου δη­μο­κρα­τι­σμού, αλ­λά πρα­κτι­κά πο­λι­τι­κά εγ­γύ­τερα προς το σο­σιαλ­φα­σι­σμό- εί­ναι και το γε­γο­νός ό­τι στην πλατ­φόρ­μα της δε χτυ­πά­ει κα­νέ­να α­πό τα βά­θρα του κα­θε­στώ­τος της πα­ρακ­μής και της ε­θνικής υ­πο­τέ­λειας στα α­να­το­λι­κά α­φε­ντι­κά, έ­στω α­πό α­στο­φι­λε­λεύ­θε­ρο τα­μπού­ρι.

Στα ζη­τή­μα­τα ε­ξω­τε­ρι­κής πο­λι­τι­κής, πέ­ρα α­πό γε­νι­κά ευ­χο­λό­για, δε γί­νε­ται κα­μί­α α­να­φο­ρά στην α­νά­γκη η χώ­ρα μας να στα­μα­τή­σει να τρα­μπου­κί­ζει έ­να γει­το­νι­κό της κρά­τος, τη Δημ. της Μακε­δο­νί­ας, για να του αλ­λά­ξει το όνο­μα με το ο­ποί­ο το α­πο­κα­λεί πλε­όν ό­λος ο πλα­νή­της πλην Ε­Ε. Ού­τε μπαί­νει με σα­φή­νεια το ζή­τη­μα μιας μό­νι­μης και στα­θε­ρής ει­ρή­νης με την Τουρκί­α στο Αι­γαί­ο, που δε θα ε­ξαρ­τά­ται α­πό τα κέ­φια των ρω­σό­δου­λων τύ­που Πα­παν­δρέ­ου και Ερ­ντο­γάν σε Α­θή­να και Ά­γκυ­ρα, αλ­λά θα έ­χει μα­κρό­πνο­α χα­ρακτη­ρι­στι­κά. Αν και ο ευ­ρω­πα­ϊ­σμός το­νί­ζε­ται εμ­φα­τι­κά, δε γί­νε­ται κα­μί­α α­ντι­πα­ρά­θε­ση (και παίρ­νου­με υπ’ ό­ψη και τις τη­λε­ο­πτι­κές συ­νε­ντεύ­ξεις της Μπα­κο­γιάν­νη) με τον α­γο­ραί­ο, να­ζι­στι­κού τύ­που α­ντι­γερ­μανισμό των α­πε­ρί­γρα­πτων Ελ­λή­νων σο­σιαλ­φα­σι­στών με ε­πι­κε­φα­λής μά­λι­στα στελέ­χη του ΠΑ­ΣΟΚ, υ­πουρ­γούς (Κα­στα­νί­δης) κλπ.

Το ζή­τη­μα του χω­ρι­σμού της Εκ­κλη­σί­ας α­πό το κρά­τος γί­νε­ται ε­πίσης γαρ­γά­ρα, στο βω­μό της ψη­φο­θη­ρί­ας, με έ­να έ­θνος άλ­λω­στε να έ­χει ο­δη­γη­θεί α­πό τον προ­βο­κά­το­ρα Ση­μί­τη στα νε­ο­με­σαιω­νι­κού τύ­που να­ζι­στι­κά συλ­λαλη­τή­ρια του Χρι­στό­δου­λου με α­βα­ντα­δό­ρο τον Κα­ρα­μανλή το 2000, με τους μη­τσο­τα­κι­κούς φι­λε­λεύ­θε­ρους να παίρ­νουν  και τό­τε κε­ντρι­στι­κή θέ­ση (αν και εί­χαν δί­κιο ως προς το ό,τι οι πα­πά­δες, ό­σο ά­θλιοι κι αν ή­ταν, εί­χαν δι­καίω­μα να ζη­τά­νε δη­μο­ψή­φι­σμα).
Η ε­νό­τη­τα των κομ­μα­τι­κών η­γε­σιών των «πα­λαιών» κομ­μά­των, σε ζητή­μα­τα ό­πως η νο­μι­μό­τη­τα των να­ζι­στών της «Χρυ­σής Αυ­γής», η ε­λευ­θε­ρί­α δρά­σης των τρα­μπού­κων ε­μπρη­στών της πό­λης, η υ­πε­ρά­σπι­ση των ταγ­μά­των ε­φό­δου α­πό το ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, η ά­νο­δος του ρα­τσι­σμού, του κα­νιβα­λι­κού ε­θνο­σω­βι­νι­σμού, τί­πο­τα απ’ ό­λα αυ­τά δε βρή­κε το δρό­μο του για την πλατ­φόρ­μα – δια­κή­ρυξη της ΔΣ. Για­τί αν η ΔΣ θέ­λει –και το θέ­λει πο­λύ- έ­να φέ­ου­δο ε­ξου­σί­ας στη «νέ­α» ε­πο­χή, ο­σφρί­ζε­ται ό­τι πρέ­πει να α­πο­φεύ­γει αυ­τά που δεν κά­νει να λέ­γο­νται ή κά­νει να λέ­γο­νται τό­σο λί­γο και τό­σο με το στα­γο­νό­με­τρο, που να μη γί­νο­νται μα­ζι­κά α­πο­δε­κτά και πι­στευ­τά μέ­σα στο λα­ό.
Συν τοις άλ­λοις, ει­δι­κά με το φαιό μέ­ρος του φαιο­κόκ­κι­νου, η Μπακο­γιάν­νη δε δεί­χνει πια να έ­χει ο­ποι­δή­πο­τε πρό­βλη­μα αρ­χής. Για πα­ρά­δειγ­μα, ο πα­λιός τε­ταρ­το­αυ­γου­στια­νός Κιλ­τί­δης, εκ­κα­θα­ρι­σμέ­νος α­πό τα δε­ξιά από το Σα­μα­ρά, εί­ναι μα­ζί της, α­φού πρώ­τα φλέρ­ταρε με το ΛΑ­ΟΣ του Κα­ρα­τζαφέ­ρη, ε­νώ η ί­δια προ­σέγ­γι­σε τον πα­λιό Ε­ΠΕ­Νί­τη, α­με­ρι­κα­νό­φιλο λε­πε­νι­κό τρα­μπού­κο Βο­ρί­δη του ΛΑ­ΟΣ, ε­ξαι­τί­ας των οι­κο­νο­μι­κά φι­λε­λεύ­θε­ρών του θέ­σεων, προ­σπα­θώ­ντας να τον ε­ντά­ξει στο κόμ­μα της.

Η αρρώστια της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» αρρώστια του παγκόσμιου αστικού φιλελευθερισμού

Υ­πο­κει­με­νι­κά η ΔΣ το­πο­θε­τεί­ται στο χώ­ρο της φι­λε­λεύ­θε­ρης κε­ντρο­δε­ξιάς, κου­βα­λώ­ντας ό­λο το με­γά­λο δη­μο­κρα­τι­κό έλ­λειμ­μα αρ­χών της α­δύ­να­μης ντό­πιας με­γά­λης και με­σαί­ας α­στι­κής τά­ξης. Εί­ναι ό­σο α­στο­φιλε­λεύ­θε­ρη χρειά­ζε­ται στο οι­κο­νο­μι­κό πε­δί­ο, για να μπο­ρεί να κα­τη­γο­ρη­θεί α­πό το σο­σιαλ­φα­σι­σμό σαν α­ντι­λα­ϊ­κή (και πράγ­μα­τι, σε συν­θή­κες πα­ραγω­γι­κού σα­μπο­τάζ, η γραμ­μή της ΔΣ εί­ναι γραμ­μή πεί­νας για τον ερ­γα­ζό­με­νο λα­ό). Εί­ναι ό­σο τυ­φλή χρειά­ζε­ται, για να θε­ω­ρεί φί­λους της τους ρω­σο­φτιαγ­μέ­νους κρα­τι­κο-ο­λι­γάρ­χες α­πέ­να­ντι στον «κρα­τι­σμό» και να στη­ρί­ζει τον «φι­λε­λεύ­θε­ρο σο­σιαλ­δη­μο­κρά­τη» Πα­παν­δρέ­ου ό­ταν μπά­ζει τους α­να­το­λι­κούς φα­σι­σμούς στη χώ­ρα σαν «ι­διω­τι­κό κε­φά­λαιο» (π.χ. COSCO). Εί­ναι όσο ο­πορ­του­νι­στι­κή χρειά­ζε­ται, για να μην προ­βά­λει κα­νέ­να ζή­τη­μα πο­λι­τι­κής δη­μο­κρα­τί­ας που θα ε­ξέ­θε­τε τη λε­πτή σο­σιαλφα­σι­στι­κή κα­θε­στω­τι­κή δι­κτα­το­ρί­α, κύ­ρια στα ΜΜΕ.
Και παρ’ ό­λες αυ­τές τις «α­ρε­τές» της, δεν εί­ναι σί­γου­ρο ό­τι θα α­φή­σουν τη ΔΣ να ζή­σει (στα γκά­λοπ τη δί­νουν κά­τω του 3%), φο­βού­με­νοι μή­πως κάποια στιγ­μή, και πα­ράλ­λη­λα με το δυ­νά­μω­μα ε­νός λα­ϊ­κού δη­μο­κρα­τι­κού α­ντιφα­σι­στι­κού κι­νή­μα­τος για τη σω­τη­ρί­α του λα­ού και της χώ­ρας, δυ­να­μώ­σει και μέ­σα στην α­στι­κή τά­ξη και το πιο μι­κρό α­νε­ξάρ­τη­το δη­μο­κρα­τι­κό και γνήσια α­να­πτυ­ξια­κό, ε­θνο-α­νε­ξαρ­τη­σια­κό ρεύ­μα.

Στο βά­θος, το πρό­βλη­μα των ΔΣ – Μπα­κο­γιάν­νη εί­ναι το πρόβλη­μα ο­λό­κλη­ρου του α­στι­κού φι­λε­λευ­θε­ρι­σμού στην ε­πο­χή του ι­μπε­ρια­λισμού και του σο­σια­λι­μπε­ρια­λι­σμού. Ο­μνύ­ει στην ε­λεύ­θε­ρη α­γο­ρά σα δή­θεν ε­ξα­σφά­λι­ση του πο­λι­τι­κού πλου­ρα­λι­σμού και της ι­σόρ­ρο­πης κοι­νω­νι­κής ανά­πτυ­ξης, την ώ­ρα που α­κό­μα και στην α­πό­λυ­τα α­πρό­σκο­πτη λει­τουρ­γί­α της, αυ­τή ο­δη­γεί στο μο­νο­πώ­λιο που α­πο­τε­λεί σε τε­λι­κή α­νά­λυ­ση τη βά­ση του πο­λιτι­κού αυ­ταρ­χι­σμού. Η αρ­ρώ­στια του δυ­τι­κού μο­νο­πω­λι­στή, που κα­τά βάθος θαυ­μά­ζει τον Κι­νέ­ζο σο­σιαλ­φα­σί­στα α­στό νέ­ου τύ­που για την ερ­γα­σια­κή πει­θαρ­χί­α, το χα­μη­λό μερο­κά­μα­το, τους ψη­λούς ρυθ­μούς α­νά­πτυ­ξης (τα ο­ποί­α άλ­λω­στε εκ­με­ταλ­λεύ­ε­ται και στα ο­ποί­α συμ­βά­λει με τις ε­πεν­δύ­σεις του στην Κί­να) εκ­φρά­ζε­ται στην συ­μπά­θεια της Μπα­κο­γιάν­νη για την ήτ­τα του ΠΑ­ΣΟ­Κι­κού ΟΛ­Π α­πό την COSCO, ό­πως με­θαύ­ριο θα εκ­φρα­στεί με τη χαρά της για την ήτ­τα των πράγ­μα­τι συν­δι­κα­λι­στι­κών συμ­μο­ριών του Ο­ΣΕ. Δε τη νοιά­ζει κα­θό­λου αν αυ­τή η ήτ­τα θα έρ­θει α­πό κι­νέ­ζι­κη μπά­ντα και θα με­τα­τρέψει τον ελ­λη­νι­κό σι­δη­ρό­δρο­μο σε μέ­σο του κι­νέ­ζι­κου λα­θρε­μπο­ρί­ου και της κι­νέ­ζι­κης δου­λο­κτη­σί­ας στην ευ­ρω­πα­ϊ­κή ή­πει­ρο.

Στο βά­θος, η ΔΣ εί­ναι το βο­λι­κό­τε­ρο για το σο­σιαλ­φα­σι­σμό φιλε­λεύ­θε­ρο ρεύ­μα. Δεν τον ε­νο­χλεί πα­ρά ε­λά­χι­στα, δεν έ­χει πραγ­μα­τι­κό δη­μο­κρα­τι­κό α­ντι-φαιο­κόκ­κι­νο χα­ρα­κτή­ρα και βά­θος, στη­ρί­ζει το πα­ραμύ­θι ό­τι ο Πα­παν­δρέ­ου εί­ναι «δυ­τι­κός και σώ­φρων» και ό­τι πράγ­μα­τι πα­λεύ­ει για τη σω­τη­ρί­α της χώ­ρας ε­νώ στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα εί­ναι ο κα­τα­στρο­φέ­ας της, στη­ρί­ζει τις α­να­το­λι­κού τύ­που ι­διω­τι­κο­ποι­ή­σεις, εί­ναι υ­πέρ της μεί­ω­σης του μέ­σου μι­σθού σαν ό­χη­μα για την αύ­ξη­ση της α­ντα­γω­νι­στι­κό­τητας εν μέ­σω α­πό­λυ­του σα­μπο­τάζ των μη α­ποι­κιο­κρα­τι­κών ε­πεν­δύ­σε­ων. Στηρί­ζει και προ­τεί­νει δε­κά­δες χι­λιά­δες α­πο­λύ­σεις στο δη­μό­σιο το­μέ­α, πράγ­μα που σε συν­θή­κες πα­ρα­γω­γι­κού σα­μπο­τάζ θα ε­κτι­νά­ξει το μέ­γε­θος του ε­φε­δρικού στρα­τού των α­νέρ­γων και θα συ­μπιέ­σει α­κό­μα πε­ρισ­σό­τε­ρο α­πο­δο­χές και δι­καιώ­μα­τα στην καθ’ αυ­τό πα­ρα­γω­γή.
Σε ό­λα σχε­δόν τα ζη­τή­μα­τα η ΔΣ βά­ζει το κά­ρο πριν το βό­δι, ζητά­ει δη­λα­δή ε­φαρ­μο­γή λύ­σε­ων α­πό το ο­πλο­στά­σιο του οι­κο­νο­μι­κού φι­λε­λευ­θερι­σμού χω­ρίς πα­ράλ­λη­λη πο­λι­τι­κή συ­ντρι­βή του κα­θε­στώ­τος του παρα­γω­γι­κού σα­μπο­τάζ και των υ­πεύ­θυ­νων γι΄ αυ­τό, με πρώ­το και κα­λύ­τε­ρο τον «πρω­θυ­πουρ­γό της χώ­ρας μας» Πα­παν­δρέ­ου, που τον περ­νά­ει για φί­λο. Τα δε φλερ­τ με το Βο­ρί­δη, πα­λιό ο­πα­δό του Χι­λια­νού φα­σί­στα δι­κτά­το­ρα Πι­νοσέτ, που ε­φάρ­μο­σε τη σκλη­ρό­τε­ρη οι­κο­νο­μι­κά φι­λε­λεύ­θε­ρη πο­λι­τι­κή με ά­γριο φα­σι­σμό στο πο­λι­τι­κό ε­ποι­κο­δό­μη­μα, δεί­χνουν και τον ε­ξαι­ρε­τι­κά α­βα­θή πο­λι­τι­κό δη­μο­κρα­τι­σμό του νέ­ου φο­ρέ­α.

Οι α­στοί φι­λε­λεύ­θε­ροι, ό­πως και ό­λα τα μη σο­σιαλ­φα­σι­στι­κά πο­λιτι­κά ρεύ­μα­τα, θα δι­χο­το­μη­θού­νε πά­νω στο με­γά­λο πό­λε­μο που θα ε­ξα­πο­λύ­σει α­να­πό­φευ­κτα κά­ποια στιγ­μή ο σο­σια­λι­μπε­ρια­λι­σμός κα­τά της αν­θρω­πότη­τας, αλ­λά και των α­ντι­πά­λων του ι­μπε­ρια­λι­σμών. Οι χει­ρό­τε­ροι α­πό αυ­τούς, οι πιο ξε­σκο­λι­σμέ­νοι α­πό το α­νώ­μα­λο γέ­ρι­κο πά­θος τους για το μέ­γι­στο δυ­να­τό πο­σο­στό κέρ­δους πά­ση θυ­σί­α, θα α­κο­λου­θή­σουν το ρω­σο­κι­νέ­ζι­κο μο­νοπώ­λιο που θα τους υ­πό­σχε­ται ό­τι με το μα­στί­γιο της δι­κτα­το­ρί­ας του θα πε­τύχει την μια και κα­λή πει­θάρ­χη­ση των ερ­γα­τι­κών μα­ζών, το με­ρο­κά­μα­το λιμο­κτο­νί­ας, την πει­θαρ­χί­α στρα­το­πέ­δου.
Ό­σοι για τους δι­κούς τους λό­γους θα ε­πι­λέ­ξουν να υ­πε­ρα­σπι­στούν μια πλευ­ρά των σκου­ρια­σμέ­νων αλ­λά υ­παρ­κτών α­στι­κών δη­μο­κρα­τι­κών αξιών (ή και μο­νά­χα τα θη­σαυ­ρο­φυ­λά­κιά τους), θα συ­μπο­ρευ­τούν τα­κτι­κά με το προ­λε­τα­ριά­το μέ­σα στο δη­μο­κρα­τι­κό α­ντι­φα­σι­στι­κό στρα­τό­πε­δο, ό­πως έ­κα­ναν και οι Άγ­γλοι, Γάλ­λοι και Α­με­ρι­κά­νοι πο­λι­τι­κοί πρό­γο­νοί τους, που ε­νώθη­καν με τη στα­λι­νι­κή προ­λε­τα­ρια­κή ΕΣ­ΣΔ κα­τά του χι­τλε­ρι­σμού.
Γε­νι­κά α­πό τους Έλ­λη­νες φι­λε­λεύ­θε­ρους, δεν έ­χει να πε­ρι­μέ­νει κα­νείς πολ­λά. Το πι­θα­νό­τε­ρο εί­ναι να λει­τουρ­γή­σουν ό­πως α­κρι­βώς θα ή­θε­λαν οι σο­σιαλ­φα­σί­στες: δη­λα­δή, σαν προ­βο­κά­το­ρες και α­βα­ντα­δό­ροι του σο­σιαλ­φα­σι­σμού.

Η Ο­ΑΚ­ΚΕ α­πό την πλευ­ρά της θα υ­πε­ρα­σπι­στεί τη ΔΣ α­πό κά­θε ε­πί­θεση σο­σιαλ­φα­σι­στι­κού, βρώ­μι­κου τύ­που και θα ε­πι­διώ­ξει, ό­πως ε­πι­διώ­κει πά­ντα για το κα­λό του λα­ού, και το πα­ρα­μι­κρό τα­κτι­κό μέ­τω­πο με δυ­νά­μεις από τη ΔΣ πά­νω σε ζη­τή­μα­τα πο­λι­τι­κής δη­μο­κρα­τί­ας και α­ντι-φαιο­κόκ­κι­νης πάλης. Ό­μως ό­σο αυ­τή θα συ­νε­χί­ζει αυ­τήν την πο­λι­τι­κή της η κύ­ρια πλευ­ρά της στά­σης της Ο­ΑΚ­ΚΕ θα εί­ναι η κα­ταγ­γε­λί­α της ΔΣ. Κα­τά τη γνώ­μη μας, η πλατ­φόρ­μα της ΔΣ δεν κα­λύ­πτει και δε μπο­ρεί να κα­λύ­πτει τους πιο προ­ωθη­μέ­νους πο­λι­τι­κά φι­λε­λεύ­θε­ρους, α­ντι­σο­σιαλ­φα­σί­στες και δη­μο­κρά­τες.

Η Ο­ΑΚ­ΚΕ κα­λεί κά­θε δη­μο­κρά­τη, κά­θε α­ντι­φα­σί­στα, κά­θε ε­χθρό του φαιο­κόκ­κι­νου κα­θε­στώ­τος να συ­μπο­ρευ­τεί μα­ζί της και να δώ­σει τη μά­χη κα­τά του σο­σιαλ­φα­σι­σμού στο πλά­ι της, σε μέ­τω­πο συμ­μα­χί­ας μα­ζί της. Οι φι­λε­λεύθε­ροι α­βα­ντα­δό­ροι του σο­σιαλ­φα­σί­στα Πα­παν­δρέ­ου τύ­που ΔΣ, εί­τε το κατα­λα­βαί­νουν εί­τε ό­χι, δου­λεύ­ουν για την κα­τα­στρο­φή της χώ­ρας και του λα­ού μας και ό­χι για τη σω­τη­ρί­α τους, για­τί δεν εί­χαν πο­τέ και δεν έ­χουν και τώ­ρα έ­ναν πραγ­μα­τι­κά ε­θνι­κό και δη­μο­κρα­τι­κό χα­ρα­κτή­ρα.